söndag 3 juni 2012

Glad, nej LYCKLIG, blomma

Jag har haft den bästa helgen! Ja, jag vet att säkert flera av er har varit på Summerburst i Götet och tänker "Fast näääää..." och sedan gör ni care-face. Men jag kan väl vara diplomatisk och säga att vi har haft det bäst allihopa då. Nej, nu ska jag komma till saken.

Fredagskvällen började på resturang med ett 20-tal härliga människor från världens alla hörn. Jag satt mellan en amerikansk tjej och en alban som bor i Schweiz. Det var både nya och "gamla" ansikten och hur trevligt som helst. Dessutom har jag insett att franskan kommer lika lätt som engelskan, om inte lättare, och ibland får jag översätta i mitt huvud från franska till engelska. Om någon hade sagt till mig för 10 månader sedan att det skulle bli så, hade jag nästan fått prestationsångest. Efter en jättehamburgare drog vi vidare till en bar/klubb för att fortsätta. En jätterolig kväll men samtidigt lite tråkig eftersom jag sa Hejdå till några väldigt trevliga tjejer.

Lördagsförmiddagen spenderades med familjen och på eftermiddagen åkte jag in till Cannes, var på stranden med Dragica och Sarina. Sedan mellanlandade jag hemma innan jag träffade upp Jenny och Sara för cocktails. Det finns ett ställe som gör kriminellt goda Daiquiri Fraise (jordgubb). Så där satt man, mitt i natten i Cannes, med underbart sällskap och ljumma vindar.

Söndagen var inte sämre den! Efter sovmorgon och frukost i solen kramade jag på farföräldrarna innan jag drog in till stan'. Jag var rädd att detta skulle vara sista gången jag träffade dem innan jag åker, men om det är fint väder nästa helg så ska vi ut och segla (jag vill det ugefär så häääääääääääääääääääär mycket). I stan mötte jag upp "gänget" (eller vad jag nu ska kalla dem) på stranden. Vi lapade sol, åt frozen yoghurt, snackade om himmel och jord. Sedan avslutade jag och två av dem med sushi på rullband. Jag har inte ätit sushi på fem(!) månader så det satt som ett smäck.

Så sammanfattningsvis kan jag säga att denna helg var SMUTT.

Jag har lämnat kameran mestadels i sin lilla lila bläckfläcksväska i helgen. Ibland vill jag bara leva för stunden och inte avbryta med ett klick. Så jag späder ut med lite härliga blombilder


Sushi!! Jag och Glauce från Kanada/Mexiko!
Härliga Sara från Schweiz! 
Om jag överlever? 


1 kommentar: