onsdag 30 maj 2012

Varför är bladlöss så små?

Har varit lika sugen på att blogga som fransmän är sugna på att skiva ost med osthyvel. Vet inte varför, men så kan det vara. Kladdar ner några rader i alla fall, så att jag kan titta tillbaka på mitt år som au pair utan att tro att jag var död under några dagar på Rivieran. 

Jag gör det mesta för att njuta in i det sista. Eller ok. Jag slappar så hårt jag kan in i det sista. Går långa promenader i solen, tränar, fluktar i Cannes butiker och letar efter 100€-sedlar på gatorna. Mina älskade Ray Ban Aviator har ju lämnat mig helt brutalt. Det svider. Och nu när jag försöker hitta ett par likadana (fantasifullt jag vet) är det jättesvårt! Tydligen hade jag en ovanlig färg på glaset... 
Annars är det rätt roligt att prova glasögon. Mest roligt är det för att jag verkligen inte har ett glasögonhuvud, så jag ser för det mesta ur som en rundhuvad turist som fösöker vara trendig.

Avslutningsvis tänkte jag svara på rubriken:
-Eftersom de har stannat i växten!

Fick en smärre chock när jag insåg att jag höll på att trampa på denna lilla nos påväg in till stan'.
Livin' on the edge

Nämen titta!
Lite hus!
Lite Riviera!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar